Němečtí Piranha Bytes konečně oznámili pokračování pravého Gothicu IV, hry Risen.
Risen 2: Dark Waters navazuje na hru předchozí a odehrává se několik let po ní. Titáni zdevastovali lidstvo a z moří se vynořily všemožné příšery, devastující lodě. Znovu se vžijeme do role bezejmenného hrdiny (jeho novou vizáž si můžete prohlédnout dole, pod páskou na oku nosí okulár zesnulého inkvizitora Mendozy), kterého tíží události předchozího dílu a uchýlil se do ústraní přístavu Caldera. Caldera je pod nadvládou inkvizice, která se snaží porazit titány. Jednoho dne je vyplavena na pláž hrdinova stará známá Patty, jejíž otec je také starý známý, pirát Greg Steelbeard. Ten objevil způsob, jak bezpečně cestovat rozbouřeným oceánem a hrdina s Patty se vydávají po jeho stopě na několik různých ostrovů. Piranha Bytes se pojetím příběhu inspirovali u BioWare a obohatili svou hru o spoustu morálních rozhodnutí, které budou mít své důsledky.
Vývojáři se řídí přáními komunity a proto se ve hře dočkáme i střelných zbraní a děl, které oživí trochu zatuchlé fantasy klišé. Chtějí svět udělat realističtější a jmenovitě se už nedočkáme truhel, ve kterých se bezdůvodně válí pytle zlata, lopata a léčivé lektvary, ale každá má svůj význam a logické opodstatnění. Zbroje už nebudou jako celky, ale budou rozděleny na více kombinovatelných částí. Monstra (mezi která patří gnomové, opice, divoká prasata, pavouci) i NPC mají denní cykly, podle kterých se řídí.
Grafika (postavená na základu enginu Genome z Gothicu 3 a Risen) si prošla vylepšením. Hlavně to je vidět na animacích, které jsou tentokrát zpracované pomocí motion capture, i mimika postav doznala vylepšení. Mezi ostatní vylepšení grafiky patří bump-mapping textur nebo 3D oblaka.
Hra by měla vyjít na konci roku 2011 na PC, Xbox 360 a PS3. Vývoj je na 80%, v příštích dnech by mělo proběhnout nahrávání dabingu.